این گروه از سال تحصیلی 1366 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی آغاز به کار نمود. در سال 1382 ؛ این گروه با توجه به ماهیت رشته ها ؛ مدیریت و برنامه ریزی آموزشی نامگذاری شدکه در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و در مقطع کارشناسی ارشد با سه گرایش مدیریت آموزشی از سال 1372، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش از سال 1385 ، و برنامه ریزی درسی 1386 و در مقطع دکتری از سال 1393 در دو رشته فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی دانشجو می پذیرد . دانشجویان رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در راستای دستیابی به دانش و مهارت های زیر تربیت می شوند : آشنایی با مدیریت اسلامی بطور اعم و با مدیریت آموزشی بطو ر اخص ؛ آشنایی با تئوریهای مختلف مدیریت آموزشی ؛ آشنایی با اهداف کلی آموزش و پرورش ؛ آشنایی با روشهای اجرائی آموزش و پرورش در رابطه با نحوه سازماندهی ادارهها ، تشکیلات و تامین بودجه ؛ آشنایی با برنامه ریزی درسی و آموزشی ؛ ایجاد توان ارتباط مدیریتی با مدرسان و مربیان ؛ دارا بودن قدرت تشخیص در برابر مسائل و مشکلات مختلف آموزشی و آشنایی با اصول عمومی آموزش و پرورش در ارتباط با مدیریت آموزشی . گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش نیز اهداف زیر را دنبال می کند : آشنایی با نظریه های تربیتی ، مکاتب فلسفی و شناسایی فلسفه تربیتی اسلام ؛ شناخت اصول و مفاهیم اساسی در زمینه برنامه ریزی آموزشی و تربیت متخصصین آموزش در سطوح مختلف آموزش و پرورش ؛ ایجاد توانایی تحقیق در بعد اجتماعی ، تاریخی و فلسفی تعلیم و تربیت اسلامی ؛ آماده ساختن دانشجویان برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر ؛ توانایی تحلیل نظریات تربیتی و استفاده کاربردی فلسفه اسلامی در راستای سیاستگذاری های اهداف آموزشی ؛ توانایی تحقیق تاریخی و فلسفی در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی . رشته برنامه ریزی درسی به منظور : ارتقای کیفیت برنامه های درسی در ارتقاء دانش ، نگرش و مهارت فراگیران تاثیر چشمگیری دارد پس بازنگری و به روز نمودن برنامه های درسی ( با توجه به تحولات و نوآوری های گوناگون در عرصه تبادل اطلاعات ، تحولات اقتصادی ، اقتصاد مبتنی بر دانش و ...) توجه بیشتر متخصصان را می طلبد . از این رو اصلاح و بازنگری برنامه های درسی در دانشگاه های پیشرفته جهان مطابق با تحولات روز صورت می گیرد زیرا تحولات جامعه باعث می گردد تا برنامه های درسی در خدمت جامعه باشد و نیاز های آن را بر آورده سازد . توجه لازم ازسوی مسوولان به امر ارزیابی و بازنگری برنامه های درسی آموزشی می تواند گامی برای مطلوبتر ساختن برنامه های درسی و درنتیجه رشد و توسعه هر چه بیشتر آن باشد. تربیت افراد متخصص پژوهشی و آموزشی در حوزه های برنامه ریزی درسی– کسب آمادگی برای ورود به عرصه پیشرفته مطالعات برنامه درسی در دوره دکتری اهداف کلی این رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند.